כיצד למשוך את הצופית לגינה

אחד היתרונות של גינה ביתית הוא בעלי החיים אשר לפעמים פוקדים אותה ובעיקר ציפורי השיר. נחמד מאוד לראות את הציפורים אשר מגיעות לבקר בגינתכם בחיפושן אחר מזון; חלקן מרהיבות ביופיין ונעים מאוד להסתכל עליהן. אחת הציפורים שאתם עלולים לפגוש בגינה היא הצופית, אותה מכנים לעתים יונק הדבש.

ציפורים אלו הן ציפורים קטנטנות ומעניינות מאוד, ובעלות מראה מרהיב. בארץ ישנו זן אחד בלבד (צופית בוהקת) ובהחלט נחמד לראות את מעופה החינני בגינה. הצופית מגיעה לגינתכם בחיפושה אחר צוף המשמש כמזונה העיקרי. בדומה לדבורים הצופית היא בעל חיים חשוב לצורך האבקת הפרחים.

משיכת צופית לגינה

אנשים נהנים מביקורה של הצופית בגינה ולכן מחפשים אחר הדרכים למשוך אותה אל הגינה. צמחים מסוימים הם אטרקטיביים מאוד עבור הצופית. בעונת האביב והקיץ הצופית יכולה למצוא אפשרויות רבות, אך כדאי לכם לחשוב דווקא על החורף. זוהי תקופה שבה יש מעט פרחים ואם יש לכם בגינה פריחה חורפית היא בהחלט תמשוך את הצופית.

ברשימת הצמחים האטרקטיביים עבור הצופית נוכל למצוא את הצמחים הבאים: היביסקוס, אלוי עצי, פנטסמון, רוסליה שבטבטית, אוזן ארי אפריקאית, דבוקית מעוצה, ישימונית ענפה, עצי הדר, אזדרכת ועוד. שילוב של צמחים אלו יספק לצופיות מזון והן צפויות לפקוד את הגינה שלכם ולהתענג מהצוף.

מתקן האכלה לצופיות אנשים רבים מתקינים בגינתם, או במרפסת, מתקן האכלה לצופיות. ניתן לרכוש מתקן שכזה במקומות אשר מוכרים ציוד גננות ואביזרים לגינה. את מתקן האכלה ממלאים בתמיסת סוכר המהווה תחליף לצוף והציפורים ישמחו לשתות ממתקן ההאכלה. לצורך הכנת תמיסת הסוכר יש להמס סוכר במים ביחס של 1:3 (למשל כוס סוכר על כל 3 כוסות מים). מומלץ להרתיח את המים לפני על מנת לחטא אותם. כמו כן יש המוספים 1-3 גרגירי מלח גס אטלנטי על מנת להעשיר את המים במינרלים. את הנוזל יש להחליף בפעם בשבוע – שבועיים, במיוחד במזג האוויר הישראלי החם; לכן מומלץ לשים כמויות קטנות. כמו כן חשוב להקפיד לנקות היטב את מתקן ההאכלה. שימו לב שגם דבורים וציפורים אחרות עשויות לגלות עניין.