אפליקציות לגנן הביתי

גננות וטיפוח הגינה הם תחביב נהדר, שונה מאוד באופיו מכל ההתעסקות בעולם הסלולר והאפליקציות. אך מסתבר שישנם אנשים אשר הצליחו לחבר בין השניים ולהביא לנו אפליקציות אשר יכולות להיות שימושיות מאוד לגנן החובב וגם המקצועי. אז הפעם יצאנו לבחון אפליקציות שונות אשר נועדו לסייע לגנן הביתי. לצערנו לא מצאנו אפליקציות בשפה העברית, אך אם אתם מכירים נשמח שתשתפו אותנו. אך בהחלט מצאנו אפליקציות מעניינות.

האפליקציה הראשונה שנתקלנו בה היא Garden Manager, אשר בהחלט השאירה עלינו רושם חיובי מבחינת הצורה שבה היא משתמשת ביכולות הטכנולוגיות של הסלולר לצורך עזרה עבור גננים חובבים. אפליקציה זו נועדה לסייע לכם בגידול ירקות למאכל. האפליקציה מאפשרת לכם לבחור את הגידולים שבהם אתם מעוניינים, ובעזרת כמה פרטים על הגינה שעומדת לרשותכם והמיקום הגאוגרפי שלכם – מייד תקבלו תכנית עבודה אישית אשר לוקחת בחשבון את הגינה שעומדת לרשותכם, את הגידולים שבהם אתם מעוניינים ואת מזג האוויר באזורכם. מה שאהבנו הוא שהאפליקציה יורדת לפרטים הכוללים אפילו את שעות החשיפה לשמש ביום, וגם שולחת התראות אשר לוקחות בחשבון את תחזית מזג האוויר.

אם אתם חובבי גננות, פרחים וצמחים, יכול להיות שלפעמים אתם הולכים ברחוב ורואים בכניסה לאיזה בית צמח מעניין שאינכם מכירים, או אולי זה קורה במהלך טיול בחו“ל. לפעמים זה לא מניח לכם עד שלא תדעו איך קוראים לצמח הזה. אתם יכולים לעשות תמונה ולשאול חברים שאולי מבינים, אבל מסתבר שיש אפליקציה שתעזור לכם לזהות את הצמחים שתפגשו. הכירו את PlantNet Plant Identification. אפליקציה זו מאפשרת לכם להעלות את התמונה ולקבל זיהוי אוטומטי של הצמח. האפליקציה משלבת אלמנטים של בינה מלאכותית והיא מתבססת על קהילה אשר מזהה את הצמחים ובכך תורמת ליכולת של האפליקציה לזהות את הצמחים.

ולסיום מצאנו אפליקציה שמייד התאהבנו בה. היא לא קשורה באופן ישיר לגננות; אך אם אתם אוהבים לעבוד בגינה יתכן שתיהנו ממנה. אפליקציית iNaturalist היא אפליקציה לחובבי הטבע. אם ראיתם בגינה חרק מעניין, ציפור נדירה או אולי עשב שלא הכרתם תוכלו לשתף את התמונה באפליקציה. לא רק שתקבלו עזרה בזיהוי, אתם תורמים גם למחקר המתבסס על דיווחי המשתמשים.