האם דשא סינתטי הוא הדבר הבא?

למרות שהדשא הסינתטי הומצא לפני כמה עשרות שנים, נראה שבשנים האחרונות הוא מתחיל לתפוס מקום מרכזי בגינות. אנו יכולים למצוא אותו גם בגינות פרטיות, אך גם במקומות ציבוריים, עסקים ומוסדות שונים עושים שימוש בדשא הסינתטי

איכות

 דשא סינתטי היה מאז ומעולם מוצר סינתטי. ובניגוד לתחומים רבים אחרים בהם הטכנולוגיה עשתה פלאים וקשה להבדיל בין הטבעי למעובד, גם הדגמים המתקדמים ביותר היום צועקים "פלסטיק" למרחוק. למרות השיפור במהלך השנים, גם היום ניתן להבחין בקלות בעין בלתי-מזוינת במרקם המחוספס, באורך האחיד, בצבע הזרחני והאחיד (כמעט) ובחוסר האותנטיות. משום כל, רבים נרתעים ממנו ולא מוכנים להחליף את המדשאות האמיתיות.

מחיר

דשא סינתטי נחשב לפתרון זול יחסית משום שהוא חוסך את עלויות התחזוקה, ההשקייה והדישון השוטפות. אף על פי כן, המחיר ההתחלתי יקר יחסית במיוחד כשפונים לחפש דשא שמתקרב במראהו לטבעי וחברת התקנה איכותית. יש לזכור כי הדשא אינו מחזיק לעולם וכי כעבור כ8-10 שנים הוא מאבד לחלוטין מערכו ונדרשת החלפה שלו.

אם כך, דשא סינתטי בחצר אמנם ייראה כפתרון זול ועצל מצד אלו שמגיעים להתארח, אך בפועל, החיסכון שאתם תרגישו בכיס – זניח.

חיסכון במים

צריך גם לפרגן. אחד היתרונות הגדולים של דשא סינתטי הוא החיסכון במים. כאשר אנו חיים במדינה כמו ישראל, אין צורך להסביר יותר מידי כמה חשוב לחסוך במים. דשא טבעי הוא צרכן גדול של מים, דבר אשר בא לידי ביטוי גם בעלויות. יחד עם זאת, צריך לזכור שלמוצרים סינתטיים נזק סביבתי עקיף, ושתהליך הייצור שלהם כולל פיטה מאסיבית של מזהמים, זאת בהשוואה לדשא טבעי שמסייע לספוח גזי חממה ומייצר חמצן.

תחזוקה

מי שרוצה ליהנות מדשא טבעי ירוק ומטופח צריך להשקיע לא מעט בטיפוח הדשא. זה גוזל זמן רב ואם מדובר במדשאה גדולה, במקרים רבים יש צורך בגנן שיטפל פה. דשא סינתטי דורש תחזוקה מינימלית המסתכמת בעיקר בשמירה על הניקיון והברשת הסיבים למראה רענן. חשוב לזכור גם פה, שחוסר ההשקעה נראה לעין וגינה עם דשא סינתטי אינה זוכה למעמד ולתשבוחות לה זוכה גינה עם דשא אמיתי.

מסיבות אלו ואחרות, אנשים רבים מעדיפים לשמור על המדשאות הטבעיות, ויש אף מגמה של חזרה לשורשים. אם בחרתם לעשות זאת, אנו ממליצים לכם לערוך קצת מחקר בנושא, חומרי דישון מתאימים והנחיות לטיפול יכולים לשדרג את הגינה שלכם פלאים וגם להקל עליכם את התחזוקה השוטפת.

בהצלחה!