הכירו את דיירי הגינה – תולעים אדומות

כאשר אתם עובדים בגינה אתם עשויים להיתקל בתולעי האדמה אותם אנו נוהגים לכנות שלשולים. אם הבחנתם בהן זהו סימן טוב, אתם בהחלט רוצים לראות תולעי אדמה בגינה שלכם. גם אם באופן אישי הן נראות לכם מגעילות אתם יכולים להיות רגועים. אין בהן שום סכנה והן לא נוהגות לצאת מהאדמה. אם נתקלתם בהן זה כי הפכתם איזו אבן או הזזתם כמה רגבי אדמה. ולא רק שאין בהן סכנה, יש להן גם תרומה אדירה לגינה שלכם, כך שממש לא תרצו לפגוע בהן. למעשה אפילו תרצו להביא אותן על הגינה שלכם ואם יש לכם קומפוסטר זוהי תוספת נהדרת.

אז מה בעצם כל כך מיוחד בתולעי האדמה?

התולעים החיים באדמה מחפשות אחר חומרים אורגנים נרקבים והן אוכלות אותן. לצורך העניין אלו יכולים להיות העלים אשר נשרו מהעץ וצמחים מתים. זה מה שהתולעים עושות כל היום; למעשה כל תולעת אוכלת ביממה כמחצית ממשקל גופה. וכאשר יש תולעים רבות באדמה בהחלט מדובר בכמות מרשימה של רקבוביות אשר עוברות בקיבתן. וכאשר אוכלים כל כך הרבה גם מפרישים משהו, וזה מה שבאמת מעניין אותנו. מסתבר שקיבתה של התולעת האדומה היא יצרנית הקומפוסט הטובה ביותר. להפרשות אלו קוראים הומוס וזהו אחד הדשנים האורגנים האיכותיים ביותר. הפרשות התולעים מכילות אנזימים וחומצות הומיות אשר מעשירות את האדמה. רובנו מסתכלים על האדמה כאל דבר דומם, אך איננו מבינים שהאדמה היא מערכת אקולוגית עשירה במיקרואורגניזמים אשר מקיימים תהליכים כימיים וביולוגים שונים אשר בסופו של דבר מעלים את איכות האדמה ומאפשרים לצמחים ליהנות מכל חומרי המזון לצורך צמיחה בריאה וטבעית.

נוכחותן של תולעים אדומות בגינה שלכם היא סימן למערכת אקולוגית בריאה. תולעי האדמה עושות עבורכם עבודה נהדרת ובזכותן הצמחים שלכם, בין אלו פרחי נוי או ירקות, יכולים לפרוח ולשגשג. התולעים האדומות הן כל כל חשובות והיום יש, גם בארץ וגם בעולם, חוות אשר עוסקות בגידול התולעים. מסתבר שגם התולעים וגם התוצרות שלהם (הומוס) הם מצרכים מבוקשים. גם חקלאים וגם מגדלים ביתיים נהנים מתולעים אדומות והביו סטימולנטים שהן מביאות. כך שאם ישנו תולעים אדומות בגינתכם, בורכתם.