מה המקום המתאים ביותר לגידול גינת הירק שלכם?

גינת ירק היא כבר מזמן לא משהו שמסתירים בשולי החצר האחורית. ככל שהנדל"ן מתייקר והגינות קטנות, אנשים מוצאים מקומות יצירתיים יותר ויותר לגידול גינת הירק, ואף הופכים אותה לאלמנט מרכזי הממוקם בגאווה במקום בולט. מהרגע שלמדנו להעריך את היופי שבגינת ירק, אין צורך להסתיר אותה מן העין.

כיוון שלא תמיד יש שפע של מקום לגידול גן הירק, אנסה לתת לכם מספר רעיונות.

  1. צמוד לבית

טרנד חדש ומעניין הוא קירוב ערוגות הירקות לבית, זה מתאים לאנשים שמעריכים את היופי שבגידול ירקות.

הדאגה היחידה היא שאולי לא תרצו לקצור עלים או שורשים משורה מפוארת במיוחד של צמחים. אך אין ספק שמדובר במיקום פרקטי ונוח במיוחד, שמאפשר לקפוץ להביא כמה עלי תבלין או ירקות לסלט כשמתחשק.

  1. חממה כמוקד

אם בעבר חממות נחשבו לחלק התועלתני בגן והוסוו באחוריו, כיום אנשים רבים ממקמים חממה ויקטוריאנית בולטת במרכז הגינה. מדובר בחדר חיצוני שקוף שנראה גדול ביחס לגינות הקטנות בד"כ שמשרה אווירה ירוקה ורגועה ובתוכו גדלים הצמחים. במידה ואתם מגדלים פירות אקזוטיים או ירקות בררניים בנושאי מזג אוויר, חממה היא אלמנט הכרחי.

  1. בגינה הקדמית

טרנד חזק שתופס תאוצה בימים אלו הוא לשלב את גידולי המאכל עם הפרחים שבגינה הקדמית.

אם אתם גאים בגידולים שלכם ובאורח החיים האורגני, אין סיבה להחביא אותם באחוריי החצר.

  1. קיר חי

אחד הטרנדים החמים בעולם הגינון היום – הקיר החי. לצורך גידול גינת ירקות על הקיר תצטרכו להשקיע הרבה תכנון ומחשבה בנושאי השקיה וניקוז, אך קיימות היום מערכות שתילת קירות שמגיעות מוכנות ומקלות מאוד את העבודה.

  1. על הגג

הבעיה העיקרית עם גינת-גג היא המשקל שהגג מסוגל לשאת. ברגע שפתרתם את הבעיה הזאת, דעו שמדובר במקום נפלא לגידול ירקות ופירות משום שמדובר בשטח נרחב ושטוף שמש שלרוב אינו נמצא בשימוש.

אמנם המקום המסורתי של גינת הירק הוא מחוץ לטווח הראייה של באי הבית, אך אם יש לכם גינה בגודל בינוני שניתן לראות את כולה מחלונות הבית, זה לא אפשרי תכנונית. בגינה ארוכה וצרה זה דיי סטנדרטי למקם את ערוגת הירקות בקצה הרחוק מהבית. אם אינכם רוצים לראות את הגידולים, ניתן להסתיר אותם בקלות באמצעות שיחים רב-שנתיים. השתדלו לא למסך אותם יותר מדיי באמצעות גדרות ויריעות אטומות שימנעו מהם את אור השמש החיוני לגדילה. הקושי מתגבר כאשר יש לכם גינה מלבנית או רחבה. ולכן צריך למצוא פתרונות יצירתיים אחרים.

 

בהצלחה!